|
|
||
---|---|---|---|
© r e t m e t r o . n l | Disclaimer | Contact |
Rijtuig 5111 wordt aangepast...
De kop van rijtuig 5111 wordt aangepast. De oude vloer is deels verwijderd en wordt vervangen. Dat is niet alles, ook wordt de vloer met enkele centimeters verlengd. Er wordt een houten constructie gemaakt, welke tussen het plaatwerk van de vloer wordt bevestigd. De houten constructie wordt geheel in de primer gezet, waarna er een houten vloer op de constructie wordt vastgemaakt. De finishing touch betreft het leggen van de originele vloer afkomstig uit de rijtuigen Type M. Hieronder de foto's van het bouwproces:
Tussen het plaatwerk worden de houten balken, die het begin van de constructie voorstellen, geplaatst.
De constructie wordt uitgebereid en vastgeklemd aan de vloer.
Aan de linkerzijde wordt een begin gemaakt aan de afdichting van de verlenging van 20 cm.
Nadat de constructie zo goed als gereed is, wordt het geheel in de primer gezet.
Ook de ijzeren delen van het rijtuig worden geprimerd.
De laatste laag primer gaat over de gehele oppervlakte, met uitzondering van de zijkanten.
Op de plaatsen waar de primer roodkleurt, wordt een grijs-blauwe laklaag aangebracht. Ook wordt de vloer bevestigd.
Wouter zorgt voor een keurige afwerking van de vloer. Hierbij maakt hij gebruikt van het orginele type vloerrubber. Zijn geheim is snel werken, anders kun je geen grote oppervlakten lijmen.
Het eindresultaat. Als afwerking is een aluminium strip aangebracht tussen de wand van de bestuurderscabine en de vloer. Merk ook de verlenging van de deurgoot op.