|
|
||
---|---|---|---|
© r e t m e t r o . n l | Disclaimer | Contact |
Instaptableau helemaal gereed...
Twee oude stoelframes zijn ontroest en geschuurd, waarna ze met menie zijn geschilderd. Hierna zijn ze in de kleur grijs afgelakt. Waar nodig zijn de frames voorzien van nieuwe draadbussen M5. Middels deze draadbussen worden de zittingen en de rugleuningen vastgeschroefd.
De zittingen en de rugleuningen zijn schoongemaakt en hierna gepolijst om er weer fatsoenlijk uit te zien. Nieuwe rubberringen zijn gemaakt om de nieuwe montage mogelijk te maken. De stoeltjes zijn hierna tijdelijk gemonteerd op de zijwand en de vloer.
De zijwand werd geschuurd, geplamuurd, in de grondverf geschilderd en afgelakt in de donkerblauwe kleur van de onderzijde van de metro. Hierna volgde de gele band inclusief alle aluminium profielen om het tableau mee af te werken . De zijwand is tevens bekleed aan de binnenzijde met een witte plaat MDF.
Jan legde de laatste hand aan de gele band middels een RET-sticker, welke hij had vervaardigd met zijn CNC-stickersnijder.
De trap werd gestoffeerd met rubber en ook voorzien van aluminium strips welke werden verzonken in het rubberprofiel. Henk besloot de opstelling eens te beproeven en plaats te nemen op een van de stoeltjes. De noodremtrekker voor de passagiers werd gemonteerd en is ook daadwerkelijk deel van het elektrisch noodremcircuit. De trein komt niet tot stilstand wanneer er aan de noodremtrekker wordt getrokken. De metro moet altijd een perron kunnen bereiken in een noodsituatie. Echter wanneer de metro na het trekken van de noodrem tot stilstand wordt gebracht door de bestuurder kan de metro niet meer wegrijden. De bestuurder zal de getrokken noodrem terug moeten stellen om weer een rijvoorwaarde te verkrijgen.